Nya användare!

Information om detta forum, läs här först.
Mikael
Inlägg: 1425
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 01:12
Ort: Umeå, Sweden

Nya användare!

Inlägg av Mikael »

För att slippa att forumet invaderas av spammare måste vi tyvärr ha ett system där forum-admin måste godkänna varje ny användare. Kan vi inte direkt identifiera vem det är som registrerat sig godkänner vi oftast användaren, men lägger inte in honom/henne i en grupp som ger tillgång till hela forumet. Adresser/användarnamn som ser spammare tar vi helt enkelt bort...

Så, har du som ny användare antingen inte blivit godkänd eller inte hamnat i någon grupp (kan skriva här, men ser inga fler underforum), kontakta mig på Mikael snabela umepk.nu alternativt webmaster och berätta vem ni är och vilket användarnamn ni registrerat er under.
Mikael
Inlägg: 1425
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 01:12
Ort: Umeå, Sweden

Re: Nya användare!

Inlägg av Mikael »

Som ny policy kommer jag att plocka bort nya användare som jag inte kunnat identifiera som en medlem (eller annan vettig människa ;)) om jag inte fått mail eller pm inom en vecka från personen som identifierar honom eller henne.
Mikael
Inlägg: 1425
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 01:12
Ort: Umeå, Sweden

Re: Nya användare!

Inlägg av Mikael »

Vill bara påminna er som har registrerat er om att kontakta mig eller webmaster för att berätta vem ni är. Jag har godkänt ett antal registreringar, men jag vet inte om ni är medlemmar eller inte, jag har bara kunnat se att ni inte verkar vara spam-robotar. :)
Anna
Inlägg: 1166
Blev medlem: ons 06 apr 2011, 21:04
Ort: Umeå

Re: Nya användare!

Inlägg av Anna »

Ny, fast gammal information.

Numer räcker det att endast kontakta webmaster snabela umepk.nu. Denna adress går till alla de personer som har möjlighet att godkänna er som användare på forumet.

Tillvägagångssättet är detta.
1. Använd "Registrera" som ligger på höger sida högt upp på forumsidan.
2. Därefter fyller ni i allt som ni kan tänka sig behöva fylla i. Detta innebär att er användare då skapas med det användarnamn ni vill ha.
3. Då ni har en skapad användare så mailar ni till webmaster snabela umepk.nu där ni anger vem ni är och varför ni vill in på forumet. Exempelvis "Nybörjare i kullen 2011" eller "Nyinflyttad i stan och överfört mitt medlemsskap till Umeå PK" eller liknande. Bara så vi vet vilka det är vi godkänner. Ange även vilket användarnamn ni valt.
4. Vi kommer därefter att godkänna användaren och lägga in så att du får läsa den information som finns på forumet.
Låst